Wednesday, October 29, 2008

- PUISI BUAT MAMA





















kaku kakiku,
mengatur langkah ke pusara mama
angin pagi yang bertiup lembut
umpama membisikkan sesuatu kpd diriku
seperti mana mama membisikkan kata kasih kepada aku,
pohon kemboja yang memutih
membuatkan jiwaku tenang
setenang hatiku melihat wajahnya

tanpa aku sedari
mengalir deras air mata
membasahi pipi aku
ku cuba utk mengusapi setiap titisan yg mengalir
tenyata ia seolah olah tidak mahu berhenti
dan terus mengalir

mama,
ingin sekali aku mengucupi tgnmu,
ingin sekali aku memelukmu,
dan
ingin sekali aku berada disisimu..


mama
tahukah dirimu,
betapa anakmu ini merindui dakapan mesramu
dakapan yang mampu meruntuhkan
tembok kerisauan yang terbina
dihati ini

mama.
aku merindui kucupan mesramu,
kucupan yg mampu meleraikan segala
gelisah dihati ini..

dan mama
tahukah dirimu,
yang aku tidak mahu kehilanganmu,
aku mahukan mama berada disisi ini selamanya
walaupun itu adalah mustahil

mama
kini aku kehilangan semuanya,
mama telah jauh pergi
meninggalkan diriku
kosong jiwa ini
tiada lagi mama utk memimpin ku
disaat aku jatuh,
tiada lagi mama
untuk mengukirkan kembali
senyuman dibibir
tatkala aku kesedihan

duniaku kosong ma
kini aku sendiri
mengharungi ranjau kehidupan
yg penuh berliku
walaupun berat hatiku melepaskan dirimu pergi,
tapi aku meredhai pemergianmu ma
dan aku memohon
semoga tuhan menempatkan mama
dikalangan orang orang yang beriman.....................

No comments:

Post a Comment

terima kasih