Tuesday, February 21, 2017

hey jiwa... apa khabarmu di sana?

hey jiwa, apa khabarmu?

lama sungguh tidak aku dan tidak kamu
saling bertanya khabar
saling bertukar dengar suara
saling berpandang sesama

hey jiwa, bagaimana hidupmu?
harap sungguh senyum selalu datang menemanmu
harap sungguh tawa adalah sahabat rapatmu
harapan aku hiba hanya datang sekali sekala sebagai pelengkap hidupmu

hey jiwa, ingatkah padaku?
jiwa aku jauh dari tubuhku
selama ini
selama beberapa tahun ini
selama aku bernafas setakat ini
kau jauh dari aku

hey jiwa,
telah kuberikan jiwaku padamu
aku tahu kau mungkin tidak pernah tahu
atau mungkin tidak mahu ambil tahu


tapi masih sehingga kini..
jiwaku ada bersamamu

tinggal aku tersenyum bersama jasad ini
yang tidak mati tapi sepi
masih hidup tanpa rasa untuk mencintai

hey jiwa.. dimana kamu.....

No comments:

Post a Comment

terima kasih