Thursday, June 11, 2009

- ketawalah

bukan aku bila tidak pernah jatuh
bukan aku bila tidak pernah tersungkur
bukan aku yang sentiasa di atas

namun
apa hebatku asyik diuji begini
apa dasyatku asyik dipukul begini

tidak bersyukurkah aku selama ini
tidak bertuhankah aku selama ini
tidak pernah tersedarkah aku selama ini

kini
aku masih di tempat aku berdiri
ketika aku suatu ketika dahulu
sedih dan lalai akan aku sendiri


ketawa
aku semakin kelabu dalam awan realiti
kabut yang lama menyelubungi
kabus yang sejuk lagi menutupi
pandangan segala pandangan
hingga aku masih dalam kelam

tapi
aku
tiada kata berputus ingin
dalam benakku
dalam kamusku
akan kucapai langit yang tinggi
akan ku sentuh dasar yang dilitupi

biar aku hancur dicincangi
biar aku tergadai segala yang pernah aku miliki

cuma
aku perlu kekuatan sedikit saja lagi
sokongan dari mereka yang aku sayangi
dorongan dari mereka yang aku ingati

aku dalam hiba yang digelangi penyesalan
yang aku sendiri tidak pasti
salah apakah lagi..

1 comment:

terima kasih