Sunday, September 13, 2009

- hanya kau yang indah

aku biarkan saja angin bicara
dengan lembut bahasanya
kadang dengan kasar hujannya
bicara tentang aku yang tertinggal
dan ditinggal menggapai awan
yang tidak tercapai

andai langit bertanya
apakah yang kau cari kehidupanmu
maka terjawab oleh lidah dengan gigil kecil

seseorang yang benar menghargai aku
seseorang yang tidak mungkin kan membiar aku
seseorang yang sentiasa pertama kan aku

teriak akal dengan lantang
bagai guruh berdentum di atas
dan cahaya kilat menerangi seakan
mengingatkan sendiri

mustahil itu kau capai
angan hanya yang kau sidai
kau tak kan mungkin menggapai
kasih sesiapa untuk disandar
keletihan dan kepedihan

namun tetaplah bertabah
kerna kau tetap indah
mudah terpecah dan mengalah

kau akan tidak ternilai
bila kau tiada lagi di depan mereka
jadi senyumlah
kerna hanya mereka sahaja yang rasa

6 comments:

  1. teringat lagu dygta - 'kesepian'

    ReplyDelete
  2. kalau dah tertinggal dek, kena kejar .... jgn biarkan, nanti di ambil orang!

    ReplyDelete
  3. atacha

    hehehe camneyh na wat lirik lagu la hahaha

    al-lavendary
    hurm...mcm betol jer.. sb umor pon da banyak sangt neyh hahaha

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin.

    ReplyDelete
  5. yup! selamat hari raya kepada Pok Li juga. =)

    ReplyDelete

terima kasih