Wednesday, April 22, 2009

Garasi Diri




Maha karya TUHAN
Mencipta segala kejadian
Menjadikan nafsu di dalam Insan





Aku juga tidak dapat lari
Punya nafsu yang gelora dalam diri
Yang selalu membawa aku pergi
Dari perkiraan akal yang bestari





Aku bingung dalam memutuskan
Segala yang patut dan tidak dalam kehidupan
Bagai bersarang tempua dalam fikiran
Namun masih lagi punya ruang tanpa kesedaran





Janganlah ini satu lagi kesilapan
Mohon aku dengan sepenuh harapan
Aku tidak akan mampu lagi untuk bertahan
Walau aku sadar aku tidak sendirian
Namun aku tidak rasa aku berkekuatan





Bawa aku pergi Dari kesakitan ini


Aku perit di kala begini


Aku pekik tidak berbunyi


Aku perih hanya sendiri





Maha Agung TUHAN


Ini apakah satu lagi ujian


Ini mungkinkah menguatkan


Ini dapatkah aku lakukan...





Optimis aku pujuk sendiri
Gergasikan diri walau sebenarnya kerdil





Aku masih punya KAU bukan?


Aku sentiasa punyai KAU bukan?


Aku akan sentiasa berharap pada KAU.. Ya ALLAH


Aku hanya ada KAU Ya ALLAH


Mohon aku..hanya pada KAU Ya ALLAH





amen...

No comments:

Post a Comment

terima kasih