Thursday, March 12, 2009

- Biarlah Pergi




Daun itu jatuh helai demi helai
Bertaburan ke tanah, ke bumi..
Langsung tidak sekata jatuhnya
Sekadar jatuh untuk jatuh
Sekadar memenuhi hukum alam ini

Mentari pun sama
Bersinar tapi tidak terang
Langsung tidak memanaskan
Langsung tidak menghangatkan

Begitu juga angin
Tidak lagi menyamankan
Begitu juga bintang
Tidak lagi menghiburkan
Begitu juga deru pantai
Tidak lagi bersemangat
Begitu juga bulan
Langsung tidak cantik...

Haih...
Begitu juga aku...

Pahit haru jalan cerita hidupku
Berat benar dugaan Tuhan itu
Ujian yang aku rasa tidak mampu
Dosa kepadaNYA yang buat aku keliru
Buatkan jalan hidupku amat berliku
Apakah aku benar benar tidak mampu..

Aku terima semua dengan sedayanya
Tangisku sebak tidak berdaya
Hibaku kerna sendirian hadapi semua
Tabahku kerna tahu
Tuhan sekadar menduga..

Masih lagi..
Aku begini..
Dengan idealogiku yang dulu..
Dengan kewarasan yang dulu..

Bezanya aku mungkin lebih longlai dari dahulu
Tapi tabahku, ku kunci di dalam sama semangatku

Aku berbeda namun masih sama..
Tidak pernah berubah kerna itulah aku..

No comments:

Post a Comment

terima kasih