Thursday, September 03, 2009

- ingat aku disini

bila ketawa itu menutup segala pilu
ketabahan menonjol keluar
jadilah kao tabah tapi rapuh
mudah benar dipatahkan

bila ketawa itu berlegar
sembunyi rasa yang sebenar
kao hipokrit dengan diri sendiri
berpura kuat sendiri

aku juga sakit melihat
walau dari jauh kelihatan
lagi sakit setiap kali ketawamu
berterabur bagai mencuba sedayanya
menutup pilu jauh kedalam gaung hati

aku suka kau tabah
aku suka kau kuat
namun jangan memaksa diri
kerana aku ada disisi
akan sentiasa menemani
kerna manusia terwujud
hanya untuk satu sama lain

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Bagus ... itulah sikap seorang sahabat yang baik yang sentiasa inginkan sahabatnya kuat dan tabah!

    ReplyDelete
  3. tapi ade pepatah yg mengatakan JGN TUNJUKAN KESEDIHAN KITE PADE ORG LAIN

    ReplyDelete
  4. ello atacha

    btol kater pepatah tu...

    kalo org len tuh mmg ta rapat n ta knal kter...

    dan kalo org len tu musuh kter... so jgn tunjuk paper sb akn mnunjukkan kelemhan kter nanti...

    ReplyDelete

terima kasih