Friday, May 15, 2009

- Bergelimpangan



masih aku ingati
semua yang berlaku tika itu
bila semua gembira tanpa rasa benci
pabila semua ketawa tanpa rasa iri
apabila kegembiraan menguasai hati

tidak lagi aku lupa
tiada gundah antara kita
cerianya wajah bila bersama
bagai dunia terwujud hanya untuk kita

semua adalah memori
hanya sesuatu yang sedang aku jauhi
keindahan yang tidak pernah abadi
keseronokan tika diri sesat sendiri

dalam ketawa
dalam ceria
dalam kegilaan
remaja...

namun
tidak lagi kuingat sepenuhnya
banyak jua hilang entah ke mana

mungkin dibawa angin kemarahan
mungkin dibaham bayu pengkhianatan
sebuah perhubungan tiada kejujuran
sebuah perhubungan tiada kepercayaan

semuanya tersembunti sejuta hikmah
masih ku nanti meredhakan
pementasan yang telah diaturkan

janji masih lagi janji
bukan piutang membeban rasa

aku,
tidak sakitkah?
aku,
sudah tidak sakitkah?

No comments:

Post a Comment

terima kasih