Tuesday, May 19, 2009

- Kuatkah?



bestari setiap ciptaan
mana mungkin terfikir dek insan
kalimah maha menunjuk keagungan
menunduk makhluk
membukti kekuatan

lupa manusia
alpanya kita
ngomong kecil
ngomong besar
namun sama
semuanya percuma
omongan belaka

kau tersangat mampukah?
aku apa lebihnya?
mereka jua
tak terkeluar dari kotak ketidak-mampuan

tapi mengapa masih bicaranya besar?
kadang sehingga merasa diri teratas..
kadang mandang hina pada yang masih di bawah

kau kata ini revolusi
kau bilang ini satu resolusi
sebenarnya kau sedang mengejar ambisi
peralatkan akal yang lain untuk sendiri

aku peduli kah bila kau begini?
ya aku peduli kerna kau jua aku sayangi
ya aku peduli kerna aku tak mahu lihat kau
membakar membunuh harapan sendiri

bangkitlah dari berkhayal
bangkitlah lihat reality
jangan asyik hidup dalam alam kau sendiri
kelak kau sendiri yang rugi
kelak kau sendiri akan menangisi

No comments:

Post a Comment

terima kasih