Friday, May 01, 2009

- Habis!



Jari jemari ku pantas menari
Cuba selari dengan fikiranku yang berlari
Cuba keluar dari kotak akal yang asasi
Masih sangsi walau aku sedari
Hidup ini cuma sekali

Aku adalah aku
Bukan BisoBonar yang penuh pengalaman
Bukan Tirana yang banyak cerita berguna
Bukan juga Mutiara indah perjuangkan jihad agama

Ingin benar aku seperti KakiSyurga
Cuba mengingatkan antara sesama manusia
Pernah ku fikir untuk bersuara
Menghargai Luahan Rasa Nukilan Jiwa

Namun aku tetap aku
Insan yang sering untuk terlupa

Bagusnya jika kreatif bila berbicara
Bagai CabikLunik yang bagai bersaudara dengan bahasa
Bagus juga andai aku tahu segala
Boleh menulis untuk berJasa

Namun aku tetap aku
Insan yang sering untuk terlupa

Dunia oh dunia
Mana cahaya mana pelita
Pandangan manusia sesama manusia

Ini impian bukan Cerita Kaki Lima
Bukan juga suara lantang tanpa timbang tara
Bukan Samseng Kampung Dusun punya cerita
Tapi idea aku tentang dunia dan dunia

Namun aku masih tetap aku
Nukilkan apa dalam benakku
Mengharapkan kasih dari yang Satu

4 comments:

  1. Amboi..pandainya..habis dia kait semua blogger yang ada dalam list dalam bentuk puisi...memang berbakatlah Aiman ni...Kak tirana sungguh kagum..

    ReplyDelete
  2. salam to kak Tirana

    ha3x..
    timer kasih..ini salah satu cara aiman menghargai kawan2x bloger..he3x =)

    salam kembali

    ReplyDelete
  3. sy suka.sy suka.sy suka.hehhe.

    its a creative way of showing appreciation.thx to u too;))

    ReplyDelete
  4. salam

    ha3x timer kasih cik faradona =)

    ReplyDelete

terima kasih