Monday, October 27, 2008

- PESANAN UNTUK DIRI SENDIRI

aku kan ingat ini


aku jangan marahkan situasi yang tidak boleh disalahkan, macam pada mak dan abah...
sebab ini bukanlah permintaan siapa siapa dan ia pasti tidak berubah
aku jangan dendam selama lama, macam pada dia adik yang tak diakui...
sebab nanti tuhan balas balik dengan kekesalan yang melampaui
aku jangan kejar pandangan mereka untuk dunia, macam yang selalu aku angankan...
sebab semua tu hanya mainan dan senjata syaitan untuk menjatuhkan
aku jangan lagi ikut hati dan rasa, macam buat hal sendiri tak endah mereka...
ia umpama racun reputasi dan menyiksa jiwa
aku akan tetap aku yang sama, macam dulu macam mula mula aku jumpa semua...
tidak kiralah siapa yang aku jumpa
aku akan tetap buat apa yang aku kata, macam apa yang aku kata...
cuma lah kalau bukan sekarang pasti nanti suatu masa
aku tak perlu risau bila orang mengata, macam apa yang mereka kata...
kerana mereka hanya ingin menutup kelemahan mereka
aku akan terima semua yang menasihati, macam kesilapan sendiri....
tapi untuk terima semua sekali itu aku tak boleh janji
aku buat semua ada sebab musababnya, macam yang aku selalu buat...
tapi semua tak akan faham dan mereka akan hanya rasa meluat
aku jangan kisah hal orang lain, macam aku kisah hal dia...
sebab nanti aku takkan ada masa untuk hal diri sendiri lagipun semua rasa tak puas hati
aku jangan bias dengan sesiapa, macam yang sedang terjadi sekarang ini...
bukan apa ramai yang akan menuding jari
aku jangan selalu ambil hati, macam yang selalu selalu terjadi...
nanti aku takkan tua sampai mati, susah nanti
aku jangan buat palat pada diri aku sendiri, macam yang diperkatakan...
sudah tiba masa aku ampunkan diri dan buat permulaan
aku jangan manipulasi mereka yang lain, macam apa yang mereka labelkan...
yang ini terpulang sebab aku memang aku jadi terpulang pada apa yang mereka fikirkan
aku mesti ingat, sendiri salah sendirilah tanggung akibat...
hurm ini akan buat aku selalu minta maaf dan terima akibat..hurm....

3 comments:

terima kasih